Dag 8 Semarang

24 juni 2015 - Semarang, Indonesië

Hi Allen ,

Vannacht hoorde ik een hele harde bonk boven mijn slaapkamer. Het was Gert  (broer Ton) die om 3 uur s'nachts flauwgevallen was. Hij had in de avond al wat koorts en diaree.Vanochtend was hij zo ziek dat hij naar t ziekenhuis is gegaan waar hij nu nog ligt.Hij heeft een infuus tegen uitdroging gekregen en is helemaal onderzocht. het blijkt dat hij amoebe dysentrie heeft, dit is een besmetting met kysten van de ééncellige parasiet (= amoebe) Entamoeba histolytica via besmet water of voedsel (ook fruit en groeten!).Amoebiasis komt vooral voor in tropische gebieden met slechte hygiënische omstandigheden.......ook dat is Indonesie.Gert heeft in twee jaar tijd 3 x in t ziekenhuis gelegen met de een of andere tropische ziekte.

Ton ligt ook al de hele dag op bed met diaree en buikpijn hoe balen is dat in onze kostbare tijd hier !!

Ik ben er vandaag dus maar alleen op uit getrokken en ben eerst naar Sam Poo Kong geweest, dit zijn enorme chineese tempels, heel indrukwekkend om te zien (foto's), daarna ben ik op zoek gegaan naar "Kaligarang",de buurt waar mijn moeder vroeger heeft gewoont.Er is natuurlijk een hoop veranderd maar ik heb alles op film staan en ben straks thuis heel benieuwd of ik de juiste buurt heb gevonden en of ze nog wat herkend ?

In de middag had ik een afspraak met twee makelaars om een aantal panden te bezoeken.Het eerste pand was echt een drama, t was gewoon een heel groot woonhuis waar nog een familie of drie woonde, t zag er niet uit.Baalde er goed van en heb gelijk duidelijk gemaakt dat ik hier niet naar op zoek was....vermoeiend.

Godzijdank waren de 3 panden daarna geweldig. De panden zijn al jaren niet bewoond dus je moet echt door de troep heen kijken. Je moet hier ook alles zelf opknappen , de verhuurder doe helemaal niks, what you see is what you get. De panden waren koloniaal en ademde oud indie uit...Tempo Doeloe. Ik hou daar wel van. Ook hebben ze me een prachtig stuk land laten zien waar je echt 360 gr over Semarang heen kijkt , schitterend, je moet dan alleen wel bouwen maar dat is goedkoop hier.

In de avond had ik een afspraak met Anton een duitser van 60 die hier zelf een restaurant heeft gehad waar hij steaks, worst en pizza's verkocht. Van dit gesprek heb ik veel opgestoken, jaren ervaring en tips.Hij wil ons graag helpen en heeft zelfs ervaring met pizzaovens bouwen en had een adres van een molenaar waar je bloem kunt bestellen...geweldig !

Anton vertelde dat t moeilijk is om hier een drankvergunning  te krijgen. De moslims doen hier erg moeilijk over. Je ziet in de winkels hier nergens alcohol en in de kleine supermarkten is zelfs geen bier te krijgen, in de meeste restaurants en hotels wel. Wijn is hard to get...helaas Nan.

Anton gaf ook aan dat Semarang booming is en als je iets wilt beginnen je dat nu moet doen.Dit gedeelte van Semarang zit vol met vnl rijke indo-chinezen, dat is de doelgroep en deze willen hip europees eten hebben.

Thuis gekomen ligt Ton nog steeds op bed, hopelijk heeft hij niet hetzelfde als Gert. Mijn Indo buikje heeft t overleefd :-). Dit is wel een kink in de kabel en is echt balen voor Ton, wat een timing !

Selamat Malam xx

1. Jell:
    24 juni 2015
    Ja dat is balen!

Buiten het feit dat Ton ziek is van zijn buik, is hij er ook ziek van dat hij niet mee kon!
    We hopen morgen op een betere dag voor iedereen!

Kita akan jempol (we duimen)