Dag 7 Kopeng

23 juni 2015 - Getasan, Indonesië

Vandaag ritje gemaakt naar Kopeng een klein dorp in de bergen 3 kwartier hier vandaan.Mooie rit door de bush naar 1500 meter hoogte.De vegetatie is hier net als de temperatuur anders dan beneden in Semarang. Hier groeien naaldbomen en is de temperatuur overdag rond de 25 gr en s,nachts 15 gr , geen airco dus.

We hebben een afspraak met Michiel en Marianne twee pensionadas die hier al meer dan 15 jaar wonen. Michiel is een ras Rotterdammer met een hele vlotte babbel en heeft altijd grote food fabrieken wereldwijd opgezet , de meeste in Indonesie.Hij heeft een groot netwerk en veel ervaring in dit land.

Ze hebben een prachtig huis (zie foto's) dat Michiel zelf ontworpen heeft, en hebben voor een waanzinnige lunch gezorgt.

Michiel en Marianne doen veel voor de lokale bevolking, zo sponseren ze een nieuwe markt die gebouwd wordt en hebben een school voor downkinderen opgericht en hebben 15 koeien gekocht waarmee ze de lokalen kaas hebben leren maken. De kaas is echt helemaal top, en de mensen die het maken mogen dit verkopen om zo inkomen te vergaren.

Na de lunch heeft Michiel ons een tour door het dorp gegeven en we hebben onze ogen uitgekeken. Alles was zo puur en senang...30 jaar terug in de tijd, de mensen hebben zo weinig hier maar zorgen allemaal voor elkaar. Zoals t zou moeten zijn...

Michiel heeft ons nuttige informatie gegeven en contactpersonen. We hebben morgen een afspraak met Anton, een duitser die hier 20 jaar een restaurant heeft gehad.Hij weet alle ins en outs, zal een nuttig gesprek worden.

Ook hebben we morgen een afspraak met de makelaar en gaan diverse lokatie's bekijken....spannend!!

Tot morgen xx