Dag 5 Semarang

22 juni 2015 - Semarang, Indonesië

Hi allemaal

Vandaag eerst een beetje uitgeslapen, vermoeiend al die indrukken,gesprekken en jetlag...

We zijn rond 11 uur op weg gegaan om groothandels te bezoeken.Er zitten er niet veel maar we moeten toch ergens onze spullen vandaan gaan halen om te koken. Indogrossier is de eerste die we bezoeken maar al snel blijkt dit niks voor ons te zijn allemaal non-food producten, daarna kregen we een tip van een bewaker daar en ons naar Lotte markt stuurde een zijtak van de Makro hier. Gelukkig was dit wat we zochten, een grote keuze uit groente fruit vlees vis en specerijen. Deze producten kunnen we aanvullen met lokale leveranciers en komt t allemaal goed ;-)

Na deze bezoeken zijn we naar de grootste moskee van Semarang geweest. Erg indrukwekkend. Groot , clean en heel sereen, ik vond het mooi.Van de Ramadan merken we weinig hier, alles is gewoon open, het is rustiger op straat ( kan het dan nog drukker????) en in de avond barst alles los.Er zijn zoveel eettentjes op straat waar de lokale mensen eten, het lijkt wel of iedereen hier met eten bezig is. Nou snap ik waar mijn moeder dat vandaan heeft.....sorry mam.

Naast de moskee stond een grote toren die je op kon om Semarang te bekijken, check de foto's.

Uiteindelijk zijn we bij de grootste shoppingmall van Semarang een kijkje gaan nemen. Het zag er echt superluxe uit met internationale keten's zoals Starbucks.op de begane grond werd er keihard gezongen, een soort van kareoke echt vreselijk. Een hoop winkels vol met kitsch...ik werd er niet gelukkig van :-(

Hierna zijn we bij Harvest een taart voor de dochter van Gert&Claudia gaan kopen,dit was de mooiste zaak die ik tot nu toe hier heb gezien.Het is een Australische keten en ziet er echt top uit met kroonluchters, waanzinnige taarten (175€) chocolade,gifts etc helemaal te gek.

Dagje zit er weer op. Wat een land...een land met ongeschreven wetten, drukte en chaos, prachtig tropisch landschap,lieve kleine mensen, waanzinnig lekker eten,armoede,rijkdom,dodemanswegen,zee,bergen,hitte,airco,expats,bediening,koloniaal,aziatische kitsch,cowboy ondernemers,moslims,scooters,goedkoop,mobiele telefoons,kampong's,villa's, kansen. Tís een mooi avontuur zeg !

Morgen de heuvels in, hebben we een afspraak met een nederlands echtpaar dat hier al 17 jaar woont en veel horeca ervaring heeft....weltrusten.xx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jell:
    23 juni 2015
    Ja mannen, we hadden het thuis over een avontuur en nou dat is het ook! Een heel groot avontuur!
    Fijn dat iedereen met jullie meedenkt en meekijkt.
    We boffen enorm dat we kunnen meeliften op de netwerken van Gert & Claudia, dat is al 1 - 0 voor ons.

Ik zou zeggen sponzen die info, maar probeer ook te genieten want wat maken jullie een bijzondere reis!
    Misschien wel "life changing".

Doe voorzichtig en lieve groetjes ook aan de familie daar.X
  2. Frank en Rita:
    Hey Peppi!
    Erg leuk je verslagen te lezen en de foto's te zien! Geloof direct dat het een ervaring met uitersten is. Rete benieuwd je verhalen ook 'live' te horen als ik in Nederland ben! Groeten aan Ton en veel plezier en succes daar!!
    Kussen Flappie en Rita Corita...
  3. Kees & Susan:
    23 juni 2015
    Ik wou dat ik erbij bent Colin. Semarang nog wel waar ik ben geboren. We gingen toen altijd bij toko Oen een ijsje eten. Ben er nog langs gegaan in 2007 toen we daar op vakantie waren. Het is zo verandert. Wel jammer. Nog veel plezier.