Dag 2 Semarang

19 juni 2015 - Semarang, Indonesië

Hi Allemaal

Vanochtend vroeg zijn we vertrokken naar Salatiga, een plaats 45 minuten hier vandaan om naar een school voor de kids te gaan kijken. Het is een Amerikaans getinte school in een prachtig oud koloniaal pand. Het is een flink stuk rijden maar zeker de moeite waard. De school ligt prachtig in de heuvels en de temperatuur is hier een graad of 6 lager wat erg aangenaam is. In Semarang is het dagelijks snel toch een graad of 34, zomer en winter.

We waren erg onder de indruk van de school, zeker van alle sportfacaliteiten en hoogwaardig leerniveau.Persoonlijk denk ik dat de kids zich hier wel thuis zouden kunnen voelen en zeker geprikkeld worden op de school met veel Amerikaanse en Australische leeraren.

Gaaf om te zien.

Na de school zijn we iets verderop gaan lunchen bij Hotel-Spa Kayu Arum Resort. (http://www.kayuarum.com/) Ik waande me hier even in het oude koloniale Indie. Alles ademde hier nostalgie uit, even terug in de tijd ,prachtig. Zie de foto's maar.Tijdens de lunch kwamen we ook in gesprek met een wat ouder nederlands echtpaar (Marianne & Michiel)dat hier al 15 jaar woont.Michiel is een ras Rotterdammer en had praatjes voor 10. Het mooie was dat hij ontzettend veel ervaring heeft in horeca hier in Indonesie...toeval bestaat niet. A.s dinsdag zijn we bij hun uitgenodigd voor de lunch om eens verder te brainstormen. Ze hebben momenteel een eigen kaasfabriekje en hebben lokaal een school opgezet voor kinderen met Down, mooie mensen.

De wegen en de rijstijl hier zijn echt vreselijk, overal is het druk met auto's en heeeel veel scooters en alles rijdt door elkaar echt levensgevaarlijk.We doen dan ook alles met de chauffeur van Gert, Ton's broer, maar ook deze rijdt als een dolle....je rijbewijs haal je hier ook niet maar koop je zoals je hier alles en iedereen kan kopen, geld is alles.....

De moeder van Claudia ( Gert's vrouw) logeerd ook hier en  heeft authentiek indisch gekookt voor ons vandaag . smullen!

Morgenochtend gaan we heel vroeg naar de golfbaan en rijden dan door naar Jepara waar we t weekend aan t strand gaan doorbrengen,mmmmm

Tot snel. xx

1. Lotty Rothuizen:
    19 juni 2015
    Super leuk om te volgen Colin! x
  2. Nancy:
    19 juni 2015
    School ziet er idd erg goed uit , skip vond dit ook maar..... Ik hoef er niet naar toe
  3. René Deibert:
    21 juni 2015
    Beste Colin, met veel plezier jullie reisverslag gelezen. Het lijkt mij dan ook een land met ongekende mogelijkheden en misschien is dit wel jouw ultieme uitdaging. Minder wetgeving als in Nederland dus meer vrijheden denk ik.
    Jouw vader heeft vaak tegen mij gezegd: René wij moeten naar Soelawesie daar kun je ongerept leven t.o.v. nederland. Ik vind het als alles lukt een dappere start in een vreemd land als deze. Vr. groet en veel succes Marijke en René.